معرفی وبلاگ
با سلام. رفاقت وآشنایی من با شهدا خودش قصه ی طولانی و درازی داره واقعا هم در شهدا همه چی پیدا میشه.........فقط کافیه با هاشون رفیق بشیم امتحانش ضرری ندارخ بخدا...........تا عمر دارید باصفا میشید وبی قرار..........رفیق میخواید شهداء.........خدا واهل بیت میخواید بشناسید شهدا.......خیلی از ماها میگیم کی مثل اهل بیت میشه؟؟؟........ولی بخدا میشه مثل شهدا بود...........چون شهدا هم مثل خود مابودن........تو جمع ما زندگی میکردن.......با خود ماها نفس میزدن........اصلا میدونید چیه؟...........شهدا به ما یاد میدن میشه غیر معصوم بود ولی تو بغل معصوم جون داد.......شهدا زنده اند وما مرده........... نمیخواستم نصیحت کنم فقط میخواستی یه خورده فکر کنیم......بس نیست؟؟؟؟؟........التماس دعای شهادت.یاعلی
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1135931
تعداد نوشته ها : 4110
تعداد نظرات : 39
Rss
طراح قالب
● مفهوم جمهوري كلمه جمهوري به معناي توده مردم است و بالتبع حكومت جمهوري نيز ترجمان حكومت توده مردم مي‏باشد . لغتنامه دهخدا و فرهنگ معين حكومت جمهوري را اين چنين تعريف كرده‏اند: حكومتي كه زمام آن در دست نمايندگان لت‏باشد . واژه جمهوري ماخوذ از لغت Republic و برگرفته از ريشه لاتيني Respubl
بايد تاكيد كرد كه علاقه امام خميني به فلسفه عرفاني اسلامي در مراحل اوليه دوران تحصيلش، نه چيزي بديع است و نه امري احساسي. با اين‏كه منابع مربوط در دسترسند، پيش از اين، هيچ محققي به تحليل منظم نظرات عرفاني و مابعدالطبيعي امام خميني نپرداخته است. آنچه در پي مي‏آيد كوششي است در جهت اداي حق اين
عرفان از حالات و تجربياتي است كه آدميان به واسطه معرفت و شناخت خويش بدان دست مي يابند. در ميان خود عارفان نيز از مراتب شناخت نسبت به عرفان برخوردارند و در طول تاريخ عارفان بسياري از هر نحله و فرهنگي و هر دين و كيشي عرفان خاص خود را داشتند. در اين مقاله مولف ضمن بررسي واژه عرفان اين واژه را در ميان ع
انبياي الهي و ائمه اطهار(ع) نمونه هاي واقعي انسان كامل و اسوه هاي به تمام معنا در زندگي بشر به شمار مي روند و سيره و روش آنان بهترين سرمشق براي افراد خداجو و حق پرست است.انسان همواره براي رسيدن به موفقيت و دست يافتن به اهداف خويش، نيازمند الگو و اسوه است. الگوهاي انساني، بهترين نمونه براي رسيدن به ق
) استقلال: اين مفهوم، علي رغم فشارهاي بين المللي و بحران هاي داخلي، به معناي انزواي ايران نبود، بلكه امام خميني، حريم واقعي ملت ايران و حقوق و حرمت پايمال شدهِ آنها را دائماً مورد تأكيد قرار داده و هر نوع رابطه اي را در مرز اصطكاك با اين اصل، مورد ارزش يابي منفي يا مثبت قرار مي دادند. در واقع استقلا
از نمونه هاي اين گونه دعوت در عصر حاضر مي توان به نامه امام خميني(ره) به گورباچف اشاره كرد. به نظر مي رسد كه نامه امام به گورباچف نيز بي تأثير از نامه نگاري پيامبر(ص) به سران دولت هاي بزرگ عصر خويش نبوده است؛ امام(ره) خود مي فرمايد: «خود رسول اكرم(ص) به طوري كه مكتوبشان در صحيح بخاري مضبوط است
طليعه انجام اين فريضه بزرگ الهي و اين صف بزرگ جهاد و توحيد (نمازجمعه) است" اين جملات آيت الله طالقاني آغازگر همايش هفتگي مسلمين پس از سالها تعطيلي آن بود؛ آغازي كه با ابتكاري زيبا در مهد علمي ايران دانشگاه تهران و توسط يكي از روحانيون پر سابقه نهضت رقم خورد، اگرچه امامت جمعه وي ۶ هفته بيش به طول نيا
در مقايسه اي تطبيقي ميان انديشه و فعل سياسي مرحوم محقق سبزواري(ره) در تعامل با دستگاه سلطنت شاه عباس صفوي و انديشه و روش سياسي حضرت امام(ره) در قبال سلطنت پهلوي نكته و آموزه هاي فراواني وجود دارد كه محقق انديشه سياسي اسلام را مفيد و رغبت انگيز خواهد بود. سرنوشت سياسي تشيع كه پس از واقعه كربلا عميقا
وقوع و پيروزي سريع انقلاب اسلامي ايران براي بسياري از تحليل گران و متخصصين پديده انقلاب غافلگيركننده بود؛ انقلابي كه نسل نظريه هاي انقلاب را تغيير داد و با آوردن ايدئولوژي مذهبي به صحنه، آغازگر نقش مذهب در سياست در دنياي مدرن شد. در اين تحول بدون شك نقش امام خميني(ره) بي بديل و تعيين كننده بود. در ا
«ظفر آقا» روزنامه نگار هندي معتقد است حضرت امام (ره) يك هدف اصلي را دنبال مي كرد و آن چيزي نبود جز «آزادي» ملت هاي جهان و مقابله با استعمارگري قدرت هاي استعمارگر پس از گذشت نزديك به سه دهه از پيروزي انقلاب اسلامي، هنوز افكار عمومي شوق و اشتياقي وافر براي شناخت اين نهضت و معما
بر آنست تا در اين مقاله كوتاه و فشرده ضمن معرفي ارزش ها از ديدگاه معظم له ،متعاقبا آفاتي كه اين ارزش هاي انقلاب را تهديد مي كند، فهرست وار مطرح و بار ديگر مردم و مسئولين دلسوز نظام اسلامي را به تعميق و تامل دعوت نمايد.عظمت شخصيت حضرت امام خميني (ره) به مثابه كوهي بود بسيار بزرگ كه قله رفعيش در وراي
X