معرفی وبلاگ
با سلام. رفاقت وآشنایی من با شهدا خودش قصه ی طولانی و درازی داره واقعا هم در شهدا همه چی پیدا میشه.........فقط کافیه با هاشون رفیق بشیم امتحانش ضرری ندارخ بخدا...........تا عمر دارید باصفا میشید وبی قرار..........رفیق میخواید شهداء.........خدا واهل بیت میخواید بشناسید شهدا.......خیلی از ماها میگیم کی مثل اهل بیت میشه؟؟؟........ولی بخدا میشه مثل شهدا بود...........چون شهدا هم مثل خود مابودن........تو جمع ما زندگی میکردن.......با خود ماها نفس میزدن........اصلا میدونید چیه؟...........شهدا به ما یاد میدن میشه غیر معصوم بود ولی تو بغل معصوم جون داد.......شهدا زنده اند وما مرده........... نمیخواستم نصیحت کنم فقط میخواستی یه خورده فکر کنیم......بس نیست؟؟؟؟؟........التماس دعای شهادت.یاعلی
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1128019
تعداد نوشته ها : 4110
تعداد نظرات : 39
Rss
طراح قالب
نگرش به قرآن، روش ها و گونه هاي متعددي داشته و دارد. اولين گرايش، رهيافت متن گرايانه است كه طرفداران آن عقيده دارند كه مولف هر متن، داراي مقصود و مقصد معين است و كار اصلي خواننده، كشف همان نيت است. همچنين بر اين باورند كه خداوند، با زبان بشري به گفتگو با انسان پرداخت. ● اشاره: اين مقاله با استناد به
اگرچه حضرت امام(ره) نوزده سال است كه از ميان ما رفته اما به جرات مي توان ادعا كرد كه فكر و انديشه امام(ره) باقي است و چراغ راه همه آزادگان جهان است. امام(ره) از زمان ظهور و بروز خود در صحنه اجتماع و سياست انديشه هاي والاي خويش را كه برگرفته از قرآن كريم بود به طرق مختلف ثبت كرده است كه برخي در قالب
مكتب سياسي امام خميني مبتني بر اصولي است كه امام خميني در طول دوران مبارزاتي خويش از نخستين اثر خويش در سال ۱۳۲۳ در كتاب كشف الاسرار تا آخرين مكاتبات خويش در سال ۱۳۶۸ آنها را ارائه نموده است. هر چند پس از امام خميني در تفسير اين اصول اختلاف نظرهايي شكل گرفته است و ديدگاههاي مختلف در جزئيات تفكر سياس
بي شك مقام و منزلت حضرت امام خميني (ره) در ميان ما ايرانيان از جايگاه رفيع و خاصي برخوردار است چراكه ايشان علاوه بر رهبر ساسي ما ، رهبري ديني و الهي ايرانيان را نيز بر عهده داشتند،ايشان شخصيتي بودند كه دوست و دشمن ايشان را ستايش مي كرد و در قلب همه مستضعفان جهان جايي داشت. ايشان كسي بود كه اول عمل م
مصلحت را شيخ مفيد در فقه اماميه پي نهاد، شهيد اوّل با بررسي آن در قواعد فقهي بدان تعميم بخشيد و آن را روشمند ساخت و صاحب «جواهر» رابطهٔ ولايت فقيه و مصلحت را نماياند و امام خميني در آن طرحي جامع در انداخت و آن را به صورت يك نظريه درآورد. از نگاه امام ، مصلحت به معناي منافعي است كه به جام
سلطه روز افزون يهوديان بر ايران شاهنشاهي ـ كه روابط عميق سران پهلوي با رژيم صهيونيستي از آن حكايت مي كرد يكي از انگيزه هاي قيام امام خميني در برابر حاكميت پهلوي بود. در ديدگاه امام شاه از كارگزاران صهيونيست ها بود كه ماموريت داشت تا « زمينه هاي گسترش نفوذ آنها را در كشورهاي اسلامي فراهم سازد.
از همان زمان صدر اسلام كه مردم ايران با انديشه هاي عدالت طلبانه و روشهاي عادلانه حكومت عدل اسلامي آشنا شدند و بدون مقاومت در برابر سپاهيان توحيد در مقابل ارزشهاي آئين آسماني اسلام تمكين كردند حكومت از نظر آنها وسيله اي براي تامين عدالت اجتماعي و ابزاري موثر براي رسيدن به ارزشهاي الهي در جامعه بود. د
حضرت امام خميني، پس از معصومان(ع) كه برگزيدگان خاص الهي‏اند، نسخه‏اي بي‏مثال از شخصيتي جامع است كه براي تبيين و شناخت وي بايد از زواياي متعددي نگريست و به تحليل و ارزيابي و مقايسه پرداخت. حضرت امام، در چهره يك انقلابي بزرگ، كسي است كه يكي از اصيل‏ترين انقلابها را تا سرمنزل پيروزي رهب
آنچه امام خميني (ره)را در بين فقها و حكماي متاخر برجسته مي كند و جايگاهي رفيع و بي مانند به او مي بخشد، توجه ايشان به شئون عملي حكمت است. در حالي كه پس از افول تمدن اسلامي حكما و فقها، توجه خود را از حكمت عملي به حكمت نظري متمايل و محدود مي كردند و در حكمت نظري نيز دورترين شاخه ها از عرصه عمل را برا
«روبين وود زورث» در تشريح جريان ملاقات خود با امام خميني(ره) در جماران مي نويسد: زماني كه امام خميني از در وارد مي شد احساس كردم كه از لابه لاي آن گردبادي از نيروي معنوي وزيدن گرفت، به طوري كه همه بينندگان را محو تماشاي خود كرد. در آن هنگام حس كردم كه با حضور او همه ما كوچك شده ايم و گوي
● مفهوم جمهوري كلمه جمهوري به معناي توده مردم است و بالتبع حكومت جمهوري نيز ترجمان حكومت توده مردم مي‏باشد . لغتنامه دهخدا و فرهنگ معين حكومت جمهوري را اين چنين تعريف كرده‏اند: حكومتي كه زمام آن در دست نمايندگان لت‏باشد . واژه جمهوري ماخوذ از لغت Republic و برگرفته از ريشه لاتيني Respubl
X